28 oktober 2009

Fleecebyxorna

Här kommer mitt resultat av fleecebyxorna. Inte riktigt nöjd med nån av dem men de duger alldeles utmärkt för att vara det allra första jag syr. *ler*

Dessa byxor glömde jag lägga till sömsmån på när jag klippte ut och det märks då de vart lite smalare och passar tyvärr inte Max då han är modell större. Han fick på sig dem men det satt tight tyvärr.

Jag gjorde ett försök till och misstaget jag gjorde denna gång var att lägga till extra sömsmån dubbelt upp. Typiskt!! Men dessa byxor kan han definitivt ha. *ler*

Men nu vet jag iaf vad jag ska göra och inte göra tills nästa gång. Man lär sig av misstagen... ;-)

Mönster: Egendesignat
Tyg: Turkos fleece och svart mudd från Ohlssons tyger.

1 kommentar:

  1. Ja det är bara fortsätta öva, tycker de var fina i alla fall. Jag kan ju tyvärr inte erbjuda mig att köpa de smala byxorna av dig för de lär ju inte passa sonen heller;-)

    SvaraRadera